Sommige social media updates gaan viraal. Dat betekend dat ze zich als een lopend vuurtje verspreiden over het internet. Maar de meeste updates die voorbij komen op uw tijdlijn die verdwijnen in het niets. Niemand die ze deelt of liked.
Delen
Als u wilt dat gebruikers uw social media update gaan delen moet u eerst nagaan of het wel waardevol is voor de ander. Daarom moet u berichten afstemmen op een doelgroep. Een vormgever deelt bijvoorbeeld een stukje over een nieuwe ontwerp techniek met zijn collega’s op het werk. En op Facebook deelt u grappige video’s die voorbij komen met uw vrienden. Bijna de helft van de gebruikers hopen dat ze door het delen van serieuze updates de ontvanger van mening kunnen laten veranderen. En uit onderzoek van NYT (The New York Times) blijkt dat 94% van de mensen eerst goed nadenkt over hoe bruikbaar de informatie is voor de ontvanger. Tegenwoordig is het mogelijk om een heleboel invloed uit te oefenen door middel van social media. Zo zijn er gebruikers die oproepen delen van bijvoorbeeld dierenbescherming en hiermee steun aanbieden. Uw invloed via social media reikt vandaag de dag verder dan ooit. Ook zijn er die social media updates delen om contact te onderhouden met kennissen die ze bijna nooit meer zien. Uit onderzoek van NYT (The New York Times) blijkt dat 78% van de gebruikers dit doet. En 73% doet dit om in contact te komen met gelijk gestemden. Er zijn er ook een paar die informatie delen die nuttig zijn voor mensen in de omgeving. Als ze dit dan waarderen krijgt de geen die het plaatst het gevoel alsof hij er echt toe doet. Uit een onderzoek van de NYT (The New York Times) is gebleken dat 69% dit doet.
Verschillende soorten delers:
Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, zo heb je ook verschil in wat de mensen delen. Je hebt mensen die behulpzaam willen zijn of die een reactie willen oproepen. Maar je hebt ze ook die alles delen waar ze zich aangesproken bij voelen of die updates delen die gerelateerd zijn aan hun werk.
Hoe krijg je je update gedeeld?
U moet ervoor zorgen dat de tekst simpel is en betrouwbaar overkomt. Ook moet u proberen om niet over Uzelf , maar om over de lezer te praten. Hierdoor voelen zij zich belangrijker en aangesproken. Wat het ook altijd goed doet is een beetje humor in de tekst verwerken. Hierdoor zijn de lezers eerder geneigd om door te lezen. Maar het meest belangrijke is dat u ervoor moet zorgen dat de mensen het meteen delen. Tegenwoordig is er zoveel nieuws dat uw update al snel “ondergesneeuwd” wordt.