Als u een website heeft wilt u natuurlijk dat hij zoveel mogelijk bezocht wordt maar ook dat hij gemakkelijk te vinden is op Google. Om gemakkelijk gevonden te worden is het belangrijk om een goede SEO te hebben. Een goede SEO ( Search Engine Optimization ) hangt af van verschillende zaken. Een zogenaamde ‘Webcrawler’ zoekt naar trefwoorden, titels, het aantal woorden, afbeeldingen en tags. Afhankelijk van het aantal resultaten dat de webcrawler heeft gevonden krijgt uw website een ranking in Google.
Niet alleen de geplaatste teksten zijn belangrijk maar ook de code speelt een rol in uw ranking op Google. Om een voorbeeld te geven: Het is belangrijk dat iedere pagina binnen vier stappen te bereiken is vanaf de homepage. Ook is het voor de paginanamen die in de link voorkomen belangrijk dat hier trefwoorden in zitten, zo min mogelijk leestekens, en dat het pad van de homepagina naar de pagina niet verder is dan vier stappen.
Het schrijven van een goede SEO tekst is lastig omdat het niet alleen goed leesbaar moet zijn voor de bezoeker maar ook aan de eisen van Google moet voldoen.
Als u een website heeft en de aanpassingen zelf uitvoert staan hieronder een aantal punten om de SEO te optimaliseren.
- Geef in WordPress een beschrijving mee aan het plaatje.
- Een bezoeker bepaalt in zijn eerste oogopslag of dit is waar hij naar op zoek is. Bedenk daarom goed waarnaar de klant op zoek is en maak hier een goede titel en tekst bij.
- Gebruik sub-titels om het overzichtelijk te houden.
- Probeer te verwijzen naar content op een andere pagina door middel van een linkje.
Bijvoorbeeld: “Klik hier om naar de pagina te gaan”. Dit kan door op het ketting schakeltje te klikken als u een pagina tekst aanpast.
Social Media knoppen zijn ook goed om bezoekers te genereren. Af en toe uw pagina delen of tweeten is een makkelijke manier om bezoekers opmerkzaam te maken op uw website.
Mocht u nog geen social media mogelijkheden gebruiken kunt u contact opnemen met ons om dit te implementeren.
In het artikel over Google Analytics kunt u zien welke trefwoorden belangrijk zijn om gevonden te worden op Google. Constateert u dat een pagina slecht bezocht wordt pas die pagina dan aan de hand van deze informatie aan om deze succesvoller te maken.