Mobile First is een begrip dat steeds meer bedrijven aannemen als hun nieuwe manier van werken. Al jaren lang worden ontwerpen gemaakt voor desktop, waarbij functionaliteit standaard in de website zit en uitgeschakeld wordt voor mobiele formaten. Bij Mobile First is het precies andersom, functionaliteiten worden pas ingeladen bij de…
Responsive en adaptive zijn twee termen binnen web development die vaak gezien worden als synoniemen. Hoewel het allebei technieken zijn om websites zo goed mogelijk weer te geven op schermen van verschillende formaten, zijn ze wel degelijk anders. Wat is het verschil? In 2010 kwam Ethan Marcotte als eerste met…
Veranderingen Vanaf 19 februari heeft Google veranderingen aan zijn Search Engine Results Page (SERP) layout doorgevoerd. Advertenties zullen nu niet meer naast de zoekresultaten getoond worden, met uitzondering van 8 webshop artikelen. Het maximum aantal tekstuele advertenties op één pagina is gedaald van 11 naar 7, waarvan er nu 4…
Er is altijd al een standaard geweest voor webdesign. In het prille begin hing dit voornamelijk af van het beperkt aantal mogelijkheden die developers tot hun beschikking hadden. Tegenwoordig is de enige limiet waar we tegenaan kunnen lopen onze vindingrijkheid. Maar tot een uniek concept komen hoeft niet te betekenen…
Wat is het? De naam zegt het eigenlijk al. Font Awesome is een font, maar niet zomaar een font. Het laat namelijk geen tekst zien, maar symbolen. Symbolen die bijvoorbeeld menu-items kunnen vervangen of informatie toevoegen aan bepaalde content. Compatibiliteit Font Awesome werkt met elke browser, de symbolen kunnen veranderd…